onlyjb

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Ida Ohlsson - 9 juli 2012 16:01

Kapitel 4


"Kom in" sa han och log mot mig samtidigt som han förde armen in mot rummet för att visa att jag var välkommen in.

Jag log stort mot han och klev in i rummet. Vakten som visat vägen för mig blinkade mot oss innan han gick tillbaka ut till dom skrikande fansen.

Justin stängde dörren om rummet och slängde sig i en svart stor soffa. Jag satte mig ner brevid honom samtidigt som jag tittade mig omkring i rummet. Han hade både en egen toalett och en stor platt tv. 

"Gillar du rummet?" sa han och tittade med ett leende på mig.

"Om jag gör!" sa jag.

Justin tittade på mig och skrattade. Då kom jag på en sak jag var tvungen att fråga han.

"Du, varför gav du egentligen mig ditt nummer?" Jag log lite mot han.

Han tittade på mig i några sekunder innan han svarade. 
"För du verkade som min typ, jag gillade dig och vill lära känna dig!" sa han och log stort.

"Vad bra, för jag känner också så" sa jag och log och båda började skratta lite.

Justin tittade snabbt upp på vägen där det satt en stor klocka.

"Det var trevligt att sitta här med dig men min konsert börjar om 15 minuter, jag måste göra mig redo. Men vänta här och gör vad du vill så kommer någon och hämtar dig när det börjar!" Han reste på sig och log innan han gick ut ur rummet och stängde dörren bakom sig. 

Jag nickade fast han redan hade gått ut ur rummet. Jag vände mig och och tittade mig omkring i och upptäckte en dörr som jag inte sett förut.

Jag gick fram mot den och var på väg att trycka ner handtaget när jag började tveka.

Ska jag? Han sa att jag fick göra vad jag vill. Jag ryckte lite på axlarna och öppnade dörren. Framför mig såg jag en enorm garderob. Mina ögon blev stora och jag klev in och tittade mig omkring. Där fanns en hel vägg med Bara skor och en väg med bara kepsar. Jag var på väg att lyfta ner en lila keps när någon öppnade dörren till rummet. Jag for ut ur garderoben för att låtsas att jag inte hade varit där. När jag kom ut såg jag att det var vakten som hjälpte mig innan som stog i dörröppningen. Han skrattade åt mig och vifta med handen att jag skulle följa med och att det var dags.

Jag nickade och följde efter han. Han stannade till och vände sig mot mig och räckte fram ett paar öronproppar. 

Jag tittade undrande på honom och tog i mot dom och höl dom i handen när vi fortsatte att gå. 

När vi kom fram till bakom scenen hörde man tusentals skrikande fans och jag förstod direkt meningen med öronproppar. 

Jag stoppade in dom i öronen och såg hur Justin kom små joggande från det andra hållet. Han ställde sig i en ring med alla bakom scen och kallade på mig att jag också skulle komma. Han och några andra sa några ord och sen släpptes ringen och alla började med sitt. Justin gick fram till mig och tittade glatt.

"Önska mig lycka till?" sa han och blinkade med ena ögat.

"Lycka till!" sa jag och gav han en kyss på kinden.

Han rodnade och log generat och sprang sedan upp på scen och började konserten.

Allt gick som det ska och efter ungefär tio minuter kom tre tjejer i min ålder bak var jag stog. 

Dom skulle tydligen vara bakstage. Alla tre tittade på mig med kaxiga blickar.

Jag tittade lite ängsligt på dom. 

"Asså bara för att du kom hit först och också har köpt bakstage biljetter betyder det inte att du är hans flickvän!" Sa den ena tjejen och tittade surt på mig.

"Det är lungt! Jag är inte hans tjej, och jag har inte köpt bakstage biljetter häller, Justin bjöd in mig!" Jag tittade och log mot tjejerna.

Tjejerna blängde på mig och gick iväg en bit. 

Plötsligt dök tanken upp i mitt huvud att Justin hade en överaskning och jag kunde nu inte längre vänta till konserten var slut.

Efter en timme till satt jag lutad mot en väg och hörde äntligen hur Justin tackade ute på scen och kom bak och var klar.

Han sprang in i sitt rum och duschade och byttade om och kom sedan ut till mig.

Han log.

"Dags för överaskningen" Sa han och tittade glatt på mig samtidigt som han knöt fast en tygremsa för ögonen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kanske inte ett så händelse fullt avsnitt men det kommer nästa att bli! :) Kommentera gärna vad ni tycker, tål kritik! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En JB blogg! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards